muzika untuk hati ku..

Sunday, May 16, 2010

:::selamat hari guru::::

tanggal 16 Mei..semua orang tau bahawa ia adalah tarikh keramat untuk cikgu-cikgu di seluruh malaysia...tidak kira budak sekolah rendah dan sekolah menengah..begitu juga sya pernah melalui zaman sekolah rendah dan sekolah menengah...banyak aku belajar ketika di bangku sekolah...sebelum aku masuk ke darjah 1...aku di hantar oleh keluarga ku ke taski..dekat rumah je..pakai baju kaler hijau...hehehe...dan selama setahun aku belajar di situ..banyak belajar tentang mengenal huruf jawi...
selepas itu,aku masuk ke sekolah rendah..aku bersekolah di sk machang 1...banyak kenangan di situ..masa darjah 4..wakil sekolah pertandingan tahfiz..sampai ke peringkat ppd..lepas itu,aku dapat mewakili lagi untuk dua tahun seterusnya..femes jugak la masa di sekolah rendah..ustaz yang membimbingku adalah ustaz deraman...masuk form1 aku telah melangkah ke alam sekolah menengah..aku bermula di smk hamzah..ramai cikgu aku kenal masa belajar kat sana..yang aku ingat cikgu norajibah,cikgu rohani,cikgu zaharah...cikgu aku semua baik-baik...dan yang paling aku baik sekali mesti la ustaz bahasa arabku..ustaz syukri...selepas pmr ku pergi ke sekolah smka wataniah...sekolah depan rumah aku...huhuhu...dekat je..di sini lah ku jatuh cinta dengan subjek kimia...cikgu yang mengajar ku cikgu rahani...masa kimia paling best di sekolah dulu...
aku berbangga dengan cikgu-cikgu yang pernah mengajarku..terima kasih cikgu...dan saya ingin mencadangkan supaya mewujudkan hari untuk pensyarah...ini kerana pensyarah juga telah banyak mencurah ilmu kepada pelajar di universiti...cikgu adalah ibubapa yang kedua selepas ibubapa kandung kita sendiri...selamat hari guru..tema tahun ini ialah "Guru Pembina Negara Bangsa"

No comments: