muzika untuk hati ku..

Sunday, May 16, 2010

Uitm Shah Alam , Padang Jawa , 9-1-3 Pangsapuri Puteri..





Uitm Shah Alam , Padang Jawa , 9-1-3 Pangsapuri Puteri..3 tempat yang aku akan ingat sampai bila-bila ketika aku belajar di shah alam...setahun aku menghambakan diri untuk shah alam..

Uitm Shah Alam..
tempat aku belajar...sambung ijazah kat sini...penat betul belajar sini..pegi kelas ngn moto..BDH 8704..Honda ex5 kesayanganku...hehehe..
kena bgn awl....takut jalan jem...kena lalu 3 traffic light sebelum sampai kat dalam universiti...
nak sampai ke fakulti ambil masa 10 minit...kereta student plus ngn kereta staff...memang jem la jalan...masa part3 memang aku penat..masa 2 bulan puasa...balik kelas kena cari makanan..memang rushing...sampaikan aku bukak puasa tiap-tiap ari kat masjid negeri...huhuhu..balik solat tarawikh kt pangsapuri pulak..bila sampai je waktu sahur...memang tak tau nak mkn ape...kadang-kadang tak sahur..ad la jgk sekali 2 pegi sahur kat kfc 24 hours..xleh hari2...nt bankrup la...hahahaha...memang kenangan manis la belajar kat shah alam ni...baru aku tau tentang kehidupan kat shah alam ni..


Padang Jawa


satu kampung yang di kenali padang jawa...majoriti penduduk orang indon ngn orang tempatan..org kelantan pn ad jgk...kawasan nya macam setinggan sikit..byk lorong2...org mmg ramai kat sini...ptg2 muncul la pelbagai ragam orang...tp best suasana kat sini...macam2 kedai ad..dobi ad,workshop moto,kedai runcit 24 jam..dan y paling best kedai mkn y cukup banyak...kedai mkn bwh pokok,kedai nasi banyak...semua ada...sediakan duit je..harga pn berpatutan...tak ade la mahal sangat..
pagi- selalu beli nasi kat kedai bwh pokok...murah sikit..nasi seoaruh + ayam goreng + kuah n acal timun=rm3..huhuhu...
petang- beli kat kedai akak kelantan atau kedai siam 2...ad nasi kerabu,nasi dagang...kalau rindu nasi kerabu,peg la beli kat kedai ni..nak kata sedap 2 tak de la sedap sangat...sedap yang ma aku buat lg...tp nk kenyang 2 boleh la...macam 2 la kehidupan aku di padang jawa...aku dpt mengenali cara hidup komuniti di sini....kat padang jawa ad komuter..senang nk peg ke kuala lumpur..best la jgk tinggal kat sini...kalau malam lapar..aku pegi beli burger kat "man burger"..burger dia sedap...tapi kenangan di sini memang tak akan aku lupakan..


9-1-3 pangsapuri puteri


9 maksud nya no rumah..1 adalah tingkat satu..dan 3 adalah blok 3...jd..aku berada di blok 3 tingkat 1 rumah no 9...rumah sewa aku atas surau...kalau azan 2 memang dengar dgn jelas la..aku sewa 7 org..rumah ni byk kenangan untuk aku...tempat aku tido n stad...tido atas tilam je..umah sewa kan...bilik ada 3...tandas 2...memang selesa...


tempat di atas telah mengajar erti berdikari..setahun telah mengajak aku untuk bersabar dan mengenal apa erti rindu..memang rindu itu susah untuk di tafsir...tetapi aku cuba untuk menahan nya..cukup la setahun....mungkin satu hari nanti akan ku jejaki lagi ke sini..tetapi masa itu belum di tentukan..

No comments: